Handelsbetingelser


 
   

Generelle oplysninger

Wiingreencoffee er et enkelmandsejet mikroristeri bosiddende i Middelfart, med cvr nr. 40424504. Adressen er Mandal Alle 16, 5500 Middelfart. Mailadresse kontakt@wiingreencoffee.dk

Åbningstider:

Ingen faste åbningstider i Juli

Vi er der næsten hver formiddag og har åbent når flagene er ude. Vi har faste åbningstider hvor du kan komme forbi og handle og nørde kaffe.

Mandag: 9 - 12

Tirsdag: Efter aftale

Torsdag: 16 - 17.30

Ændrede åbningstider: se på Facebook for ændrede åbningstider

Fredag: Efter aftale

Vil du i kontakt med Wiingreencoffee

Hvis du vil i kontakt med WiingreenCoffee er den hurtigste måde at skrive en mail på kontakt@wiingreencoffee.dk

Handel på wiingreencoffee

Når du handler på gælder wiingreencoffe gælder følgende  handelsbetingelserne: 

Aeropress

Maksimum 1 aeropress A80 eller A80 med stofpose pr kundekøb i forbindelse med TILBUD eller WEEKENDTILBUD.

Maksimum 1 aeropress GO pr kundekøb i forbindelse med TILBUD eller WEEKENDTILBUD.

Man kan godt købe en af hver. 

Man kan ikke bestille hverken aeropress A80 eller Aeropress GO til afhentning. Dog undtagelsesvis hvis man køber kaffe med (minimum 500 gr kaffe efter eget valg)

Betaling

Wiingreencoffee tager imod dankort/visa og mastercard på webshop. Samt Mobilepay.

 

Ved handel på adressen er der ligeledes også mulighed for kontant betaling i lige penge.

 

Wiingreencoffee tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
 

Faktura

Vi sender ikke faktura ud, på ordren. Vi fremsender gerne en manuel faktura. Fakturerings beløbet er på 50 kr ex moms.

Forbehold for fejl på pris og tekster

Vi tager forbehold for fejl på priser og tekster, samt udsolgt og udgåede varer.

 

Fragt og levering

Sommerferie

Sommerferie i uge 27

Juleferie

Wiingreencoffee sender de fleste pakker med GLS. GLS fragt hver mandag og torsdag. Bestilling inden mandag morgen kl 06.00 og torsdag kl 06.00 når som regel at komme med. Ellers skal vi nok skriv til dig. 

Vi sender også med DAO og BRING (kun erhverv)

Postnord bruger vi til små forsendelser under 100 gr. Her er leveringstiden 5 hverdage. 

Leveringstiderne for GLS er 1 hverdag (+1 dag til bornholm og Anholt).

Man kan tilkøbe  hjemmelevering for 79 kr. Hvis du har købt for over 699 er tilkøbet kun 35 kr

Bor man i Fredericia og Middelfart og har bestilt med GLS pakkeshop eller hjemmelevering, vil vi oftest selv levere varen på adressen. 

Bestiller man friskritst kaffe tager vi forbehold for leveringstider.

Vi rister flere gange om ugen, og har det meste på lager. 

- Leveringen sker normalt 2 - 4 dage fra vi har sendt pakken.

Vi tager forbehold for leveringstider. GLS kan lave fejl og vi kan lave fejl.

Fragtri levering ved kaffekøb

Du kan få fragtfri levering når du køber for over 300 kr friskristet kaffe. Du skal lige selv regne ud at du kommer over, ellers skal vi nok kontakte dig. Du skal bruge koden: FRIFRAGT.

Du kan under ingen omstændigheder bruge koden FRIFRAGT når dit køb er over 699,- 

Fragtfri levering

Alle køb over 699 kr er fragtfrit

Fortrydelsesret

 

Du har 14 dages fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven. Varen skal returneres i original embalage med originale mærker og i samme stand som den blev modtaget. 

 

Der er ikke returret på fødevarer!

 

Skulle du mod forventning fortryde købet, kan du fortryde dit køb indenfor 14 dage fra den dato du har modtaget varen. Det gør du ved at give os besked på mail kontakt@wiingreencoffee.dk at du har fortrudt dit køb og ønsker at retunere varen. Fra du har fortrudt dit køb har du 14 dage til at retunere varen. Hvis du fortryder dit køb, skal du returnere varen i væsentlig samme stand og mængde som da du modtog den. Hvis eventuel plombering er brudt og varen er taget i brug inden returnering, påligger det WiingreenCoffee at vurdere værdiforringelsen og vi tilbagebetaler dig efterfølgende det resterende beløb. Du skal selv betale returfragten for varen der returneres. 

Benytter du dig af din fortrydelsesret får du et tilgodebevis på det beløb du har købt for.

Pengene kan i særlige tilfælde godt gives retur, der bliver dog trukket 5% af købet.

Returvarer

Returvarer eller reklamationsvarer skal sendes med GLS til følgende adresse

Wiingreencoffee

Att: Thomas Wiingreen

Rømøvænget 103

5500 Middelfart

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen med GLS. Sender du til pakkeshop pålægger vi et gebyr på 45 kr


Uafhentede pakker

Afhenter man ikke sin pakke sendes den automatisk retur. Ønsker man at få gensendt sin pakke koster det en gensendelsesfragt + returfragt (kontakt os for at høre prisen) Det er også muligt at få penge retur (ikke for fødevarer, kun udstyr. Der modregnes returfragt  . 

Bytning af julegaver
Ved bytning af julegaver gælder følgende regler: 14 dage fra modtagelse af varen eller frem til 31/12. Det vil sige at du har frem til 31/12 til at tilkendegive over for os at du ønsker at bytte varen. 

Pengene kan i særlige tilfælde godt gives retur, der bliver dog trukket mellem 2,5% - 5% af købet.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået inden for de 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler og fejl kke er opstået som følge af fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen ex. brug af for kalkholdigt vand i en elkedel, eller der bruges lysristet kaffebønner på nogle kværne. 
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Fejl og mangler

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Vær opmærksom på at en mangel kan være af uvæsentlig karakter for varens egentlige funktion
Klageret
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Wiingreencoffee på kontakt@wiingreencoffee.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos wiingreencoffee og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: wiingreencoffee@gmail.com 

 

Tvister

For alle tvister gælder de danske værnetingsregler.